Paris dag1.

Hallå allihop!
Som sagt så tillbringade jag och Elin helgen i Paris och här kommer, som lovat, ett axplock utav alla bilder som togs! Jag har funderat på hur jag ska göra detta men har kommit fram till att skriva om en dag i taget, vad tror ni om det? 
 
 
Efter att ha irrat runt på flygplatsen, tåget och metron så kom vi till sist fram till vårt mysiga lilla Hotel Taylor i Marais. När vi hade lämnat resväskor och jackor på rummet begav vi oss ut på upptäcksfärd i soliga Paris!
 
 
Vi mös runt i så många mysiga smågator vi kunde och tittade i alla roliga skyltfönster i Latin Kvarteren. 
 
 
Här har ni mig på en bro någonstans 
 
 
När vi hade gått ett bra tag så kom vi fram till NotreDame (som var helt otroligt vacker!). Tyvärr så hade de redan stängt dörrarna in till kyrkan så insidan får vi kolla på nästa gång! På baksidan fanns en mysig liten park där man kunde pussas i solnedgången.
 
 
En liten bit från NotreDame fanns en liten version utav Pont des Arts (hänglåsbron där man sätter fast ett lås med sina namn och kastar nycklarna i floden, som ett tecken på att man alltid kommer att vara tillsammans på något sätt). Såklart så köpte vi ett litet lås och satte fast! 
 
 
Sista bilden från dag ett får bli denna. En fin bild, på min tjej, i en underbar stad!
 
Hoppas ni får en bild av hur mysigt vi hade det. Njut nu av de här bilderna så kommer dag två imorgon! 
xx
 
#1 / / susanna:

Jättefina bilder! Blir sugen på att åka....

#2 / / cornelia:

sjukt fina bilder!
Tänkte oxå fråga vart du har köpt dina solglasögon som du har på dig på parisbilderna?


Svar: Åh tack vad glad jag blir! Glasögonen är från these glory days och de har jag köpt på volt! :)
Hanna Westerström